hort.net Seasonal photo, (c) 2006 Christopher P. Lindsey, All Rights Reserved: do not copy
articles | gallery of plants | blog | tech blog | plant profiles | patents | mailing lists | top stories | links | shorturl service | tom clothier's archive0
 Navigation
Articles
Gallery of Plants
Blog
Tech Blog
Plant Profiles
Patents
Mailing Lists
    Netiquette
    Search ALL lists
    Search help
    Subscription info
Top Stories
Links
sHORTurl service
Tom Clothier's Archive
 Top Stories
Disease could hit Britain's trees hard

Ten of the best snowdrop cultivars

Plant protein database helps identify plant gene functions

Dendroclimatologists record history through trees

Potato beetle could be thwarted through gene manipulation

Hawaii expands coffee farm quarantine

Study explains flower petal loss

Unauthorized use of a plant doesn't invalidate it's patent

RSS story archive

Re: Commercial Production of Hostas

Estimado Jose,

Quisas mi capacidad eb espanol no es tan buena que la suya en Englais,
pero estoy tomando la opportunidad para perfectionar mi espanol un
poco.Perdonne eqivocaciones por favor!

Soy miembro de este groupo en cyberespacio hablando de Hostas. Mi
especialidad, como Ingeniero Agronomo hace mas de 60 anos trabajando en
muchos paises del mundo, era mi trabajo en mejoramiento de arroz, maize
trigo y otros cultivos economicos. Despues de jubilarme hace 15 anos, yo
vivo ahorra en las montanas del estado de Maryland (Zone 4) a una altura
de 1000 metros sobre el nivel del mar. Tengo une jardin natural (media
bosque) de un tomano de una media hectarea con 50 por ciento de los
arboles cortado y tombado para darme 50 por ciento sombra. Soy
" collector" con mas do 700 vardiedades des Hostas con nombres y mas de
2000 sin nombres ( mis hijos des semillas).

Mis actividades incluyen escribiendo articulos scientificos por The
Hosta Journal. Quisas usted a leido algunos?? Se traten des estudios en
dormancia, photoperiodismo, crecimiento y desarollo. etcetera de Hostas.
Tengo un laboratorio TC para propagacion des plantitas abajo luz
artificiales. Mis esperancas son encontrar hostas mejor que las que
existen ahorra.Esto sera muy difficile pero yo sigo buscandolas. Me
gusto mucho encontrar "deportes" de vez en quando.

Si yo puedo ayudarlo en algo, por favor pregunteme, demandeame o
qualquiere asunto en que yo puedo servirlo.

Now that I have demonstrated that I know a little bit of Spanish, I hope
that this will strengthen hosta friendship between two new friends with
Hostas as a common interest. But let us continue in English please
because your English is perfect! My Spanish is not.

Jaime Hawes Oakland MD (Norteamericano Puro, practicando en espanol)
hawesj@gcnet.net

PS.... Mike, (treehugger) from Morgantown, West Virginia, who initiated
this subject is a friend of mine. I have been encouraging him to begin a
hosta nursery. You indicated that this is what you wish to do also. If I
can help in any way, please raise questions,  etc.